24 juni 2008

Strul?

Denna fantastiska Försäkringskassa! Det går ju inte ens bli arg på stackarna...
Jag skickade in min ansökan om havandeskapspenning för en månad sedan och har inte hört något sedan dess och tänkte idag ringa och se hur långt i beslutningsprocessen de kommit. Men det var minsann enklare sagt än gjort!
Började med min handläggare här i Umeå och hon blev helt ställd, hade ingen aaaning om vem eller vart man skulle ringa men hittade ett direktnummer till en tjej som hade hand om havandeskapspenningar. Det lät ju bra tänkte jag och ringde, det var en mycket förvånad handläggare i Jönköping som svarade och undrade lite försiktigt HUR i hela friden jag hade kunnat bli kopplad till henne??! Ingen aaaning sa jag... Inte heller hon visste vart jag skulle ringa för att få svar på min fråga, men jag sa att borde det inte vara till någon i Stockholm efter som det är dit mina papper skickades? Mycket möjligt säger hon och ger mig ett växelnummer, telefonkö...vänta....vänta..."du är placerad i kö"....vänta....
Väl framme i växeln förklarar jag mitt ärende och blir kopplad vidare till ytterligare en kvinna. Får för för fjärde gången förklara vad jag vill och får till svar att hon inte alls jobbar med det och har därmed ingen aning! Hahaha! Vad ska man säga?? Jag kan inte annat än skratta åt alltsammans.
Fick ett nytt nummer av den senaste kvinnan och det ska vara ett gruppnummer till de som har hand om havandeskapspenningar och det verkar ju som om jag har kommit rätt nu *håller tummarna*, enda bekymmret är bara att det inte går att komma fram...tutar upptaget hela tiden *suck*Allt jag ville var ju bara att få veta när jag kan förvänta mig ett beslut!

Men jag är faktiskt på ett alldeles strålande humör idag ändå, försäkringskassan till trots. Jag pratade med min chef nyss, jag ska ju vara fortsatt 50% sjukskriven fram till semestern (som bara är 3 veckor bort!) vi satt och skulle pussla ihop hur jag skulle jobba och mitt schema blev helt fantastiskt bra! *lycklig* Jag kommer fortfarande slippa jobba mornar och förmiddagar, jag blev helt ledig när vi ska åka till Burträsks marknad med Andreas familj och jag får gå på semester två dagar tidigare än planerat. Kan man ha en bättre chef?? Tror inte det... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar