18 juni 2008

Mer än halvvägs

Du har gått 147 fulla dagar av 279 (53%).
Du är i vecka 22.
Du har gått 21 fulla veckor (v21+0).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Tis 28 okt 2008
Du har 132 dagar kvar till förlossning.

Tänk att jag redan har gått mer än halva tiden nu...känns inte klokt! Tiden har trots allt gått ganska fort och den lär inte gå långsammare nu när det är sommar. Rätt var det är är det höst och då är det bara några veckor kvar till födseln. Känns som det är så mycket som måste fixas innan det, en hel del ommöblering i lägenheten och införskaffande av nya möbler för att inte tala om allt man måste ta reda på! Bävar inför att sätta in mig i alla regler kring föräldrapenningen... huga! Varför ska försäkringskassan alltid krångla till allting för?! Ibland kan jag nästan känna panik över allting, är jag verkligen redo för det här?? Det stora att bli mamma på livstid...det är en skrämmande tanke. Men när jag sen tänker efter lite till så inser jag ju att nog alla blivande mödrar går igenom samma våndor under graviditeten och sen när barnet väl kommer växer man in i mammarollen och klarar mångt mycket mer än man tror. Och faktum är att jag har väntat ett helt liv på det här, jag har förberett mig ända sedan jag var liten på att få bli mamma, så det ska nog gå vägen även för mig! =)

1 kommentar:

  1. Klart du kommer klara det här, inget snack om saken.. Se bara till att inte ha för höga krav på dig själv! (jag som kan så mycket om att vara mamma ;))

    Glömde ju förresten skriva i förra kommentaren att det finns en inbjudan till er på min blogg! Känn er varmt välkomna =)

    Nu ska jag ut och pressa lite till på balkongen innan jag måste städa min skitiga lägenhet. Men du förresten, nu kom jag ju på en nyhet till... Jag ska flytta... Har fått tag på en mycket billigare lägenhet =) Dock inte så nära er men ändå.. Mitt emot Ica Hedlunda. En vindslägenhet, mysigt värre!

    Kramar till dig o "bönan"

    SvaraRadera