24 juni 2008

Skruttkassan är ett bättre namn!

Hör och häpna, det sista nummret jag fick från försäkringskassan stämde, och nu har jag till och med kommit fram till dem! Men det var inga muntra nyheter direkt... de har ont om personal och håller på med ansökningar till de som skulle haft havandeskapspenning redan i början på juni...! Vågar ju inte alls hoppas på att de hinner bearbeta mitt ärende i tid när de ligger så mycket efter. Får man verkligen göra så här?? Hur kan de planera så dåligt att de inte hinner med det de SKA göra, det är ju faktiskt deras JOBB! Man har egentligen rätt att få veta senast två veckor innan man ska gå på havandeskapspenning, men nu kan det ju lika gärna bli två veckor efter eller varför inte fyra veckor... *suck*
Mitt goda humör sänktes en smula nu, ska jag behöva gå och oroa mig hela sommaren över att jag kommer tvingas jobba trots att jag inte bör till hösten?

2 kommentarer:

  1. Suck, suck och åter SUCK!!
    Kram på dig..

    Inte en tröst kanske, men jag vet ju hur dom kan vara =/

    SvaraRadera
  2. Joo, bara en massa krångel när man måste ha med dem att göra. Men jag ska försöka att inte ta ut för mycket i förskott, det kan ju hinna lösa sig med lite tur... *hoppas*

    SvaraRadera