5 november 2010

Den som väntar på nåt gott

Jag har inte tid med sånt här just nu, att blogga och sånt. Den här veckan har varit full med jobb (som jag för övrigt fortfarande trivs fin fint med) massa städning och projekt hemma. Sen skulle ju vår lyxweekend till planeras och förberedas för. Tänk, om bara några timmar sitter vi på planet och ska bo på flådigt hotell. Gratis! Helt galet... :-)

Klart att det hänt grejer jag vill dela med mig av till er. Och inte minst peta in ett par bilder på vårt fina födelsedagsbarn. Men, var sak har sin tid och är schemat fullt så är det. Är det något jag har lärt mig så är det att inte försöka göra ALLT man tycker att man borde och pressa sig till max. Resultatet blir bara sen ligger där utslagen som en urvriden och illaluktande disktrasa. Nä, lagom att göra är min melodi. Prioritera och sedan låta resten vänta på sin tur. Det är min melodi.

Något som inte min melodi är att vara uppe kl 01:15 när jag måste gå upp strax efter sju. Vill få lov att ifrågasätta min intelligens som låtit tiden rinna iväg så fasligt utan att jag tagit mig i kragen och lagt mig för att sova. Men det var ett viss mått av prioritering det med. Mys och prat med sin gubbe kan få tiden att sluta existera, och egentligen tar jag tillbaka allt jag skrivit om att jag är knäpp som inte lagt mig tidigare. Jag ångrar inte en sekund av vårt kvällsmys i soffan. Var värt alla timmar av missad sömn.

Nu är i alla fall precis allt som går förberett för morgondagen. Nu ska jag bara försöka varva ner och somna. Jag är så spänd och förväntansfull! Jag ska FLYGA och jag ska lyxa runt i hufvudstaden med min älskade man, hela helgen lång.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar