12 februari 2013

Lyckan är

Att komma till ett ställe där någon tar sig tid, lyssnar och bryr sig. Som förstår precis vad man menar och läxar inte bara upp en läkare, utan två, för att de inte förstår eller bryr sig.

Min sköterska här på avdelningen är helt fantastisk! Trots ett pressat schema har hon fullt ut förstått min oro och tagit sig tid att sätta sig ner med mig och prata och förklara. Hjälpt mig sätta ord på mina farhågor och lugnar. Hon har rutit ifrån när knäppläkare bara kört på och över mig och sett till att mina behov blivit tillgodosedda. Såväl kroppsliga som själsliga.

Hon är en ängel och ett bönesvar.

Jag är fortfarande rädd, men jag känner mig trygg.

1 kommentar:

  1. Åh vad härligt att hon förstår dig och din oro. Tänk så fantastiskt att det finns människor inom vården som verkligen anstränger sig och bryr sig.
    Jag är så glad att du har träffat en sådan.
    Kram

    SvaraRadera