11 februari 2013

Husägare!

Det här känns helt galet, och fantastiskt roligt förstås! Jag har inte riktigt greppat det hela än, vågar inte riktigt tro att det är sant. Husägare? Vi?!

Vi har pratat om det, funderat och drömt om det här i flera år. Men själv har jag även tyckt att det har varit en skrämmande tanke, ett husköp är så stort. Det har varit en process att komma fram till att vi skulle börja leta hus på riktigt. Vi trodde att det skulle ta lång tid, och krävas många visningar innan vi hittade rätt. Men inte! Det visade sig bli just det hus som fångade vårt intresse från första början, som var det som fick oss att vilja börja leta ny bostad på riktigt. Vi vågade inte tro att vi skulle hinna vara med att vara med i racet om just det här huset. Men vi hann. Sen höll vi på att förgås av nerver under budgivningen, en bergochdalbana av sällan skådat slag. HU! Men vi vann. Vi vann!!

Idag har vi varit hos mäklaren och skrivit på alla papper. En helt surrealistisk känsla att sätta min namnteckning på köpekontraktet. Jag var alldeles skakig!











VÅRT hus!! Ett gavelradhus på 147 kvadratmeter, 5 rum o kök på Böleäng. Den 20 april blir det inflyttning!!




3 kommentarer:

  1. Såååå fint! Det blir ju perfekt för er! Grattis, grattis, grattis!

    SvaraRadera
  2. Åhh, du bloggar igen. Jag har inte kikat in sedan bloggdöden inträffade. Fantastiskt kul att ni har köpt ett hus, och väldigt sammanträffande. Vi fick vårt den 29 april, riktiga flytten går på lördag. Tråkigt att höra om ryggen dock, men allt blir bättre :) Många kramar från Skåne. /Jenny

    SvaraRadera