17 augusti 2011

Semester på semestern

Kan ni tänka er någon mera och bättre lyx än att få åka på semester mitt under pågående semester resa? Det kan inte jag. I alla fall inte om kosan styrs till Jönköping och en en underbar heldag tillsammans med de dessa ljuvliga, goa och gästfria vännerna. 

 
Just det här kortet är brutalt stulet från Facebook.

(Jag kom nämligen på - med fasa - att jag inte tagit någon bild på dem tillsammans och kände mig då nödgad att ta till stöld. Jag ber allra ödmjukast om ursäkt.)

I övrigt är bilderna tagna av både mig och Sara i en salig blandning. Men om ni ser en alldeles rasande fin bild kan ni vara säkra på att det är fru Lundman, och inte jag, som varit i farten. ;)

Mycket bus och lek blev det med den här sötingen.

Maja gav sig på sin första klättervägg,

och fick kämpa hårt.

Men hon klarade det!

Bästa belöningen efter klättringen var färden neråt.

Flickorna lekte i den finaste och lenaste sand som någonsin strilat mellan mina fingrar.



Vår sötlök.

Gung, gung.

Åh Tuvan, du är så fin!

Äppelpaus





Sara kom på roligaste leken efter att vi fått besök av en igelkott på lekparken.

Den gick ut på att gräva ner igelkottarna (fötterna) och fråga:
"Vaar kan igelkottarna ha tagit vägen?"

Varpå igelkottarna kom upp som skjutna ur en kanon,

tillsammans med ett högt(!) och lyckligt illtjut!

Hur kul som helst!

En lek som har lekts om och om igen hela sommaren här hemma i sandlådan. =)

Vi åt middag i Sara och Emanuels fina trädgård.

Tuva-Li hade fiffiga såpbubblebehållare som var droppfria, underbar uppfinning! Till Majas stora glädje fick hon till och med ta med sig den ena hem. TACK!

Sen lagom tills vi skulle åka hem blev de bästisar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar