19 augusti 2011

Invägning

Eftersom idag är sista gången jag kan morgonväga mig här hemma på vår egen våg, så får veckans invägning bli redan idag. Resultat efter fem dagar:

-0,5 kg

Totalt sedan 1 aug: -4,8 kg

Kilorna rasar inte lika fort längre, och visst inser jag att det är mer hälsosamt och bättre långsiktigt, men det stör mig! Fast det kanske är bra att jag blir irriterad på mig själv när jag inte når de mål jag satt upp, då blir jag ju ännu mera motiverad att fortsätta och kämpa!

Nu kommer vi ju dock vara på resande fot och självklart kommer jag att ha samma tänk med nolltolerans mot socker och mycket motion. Men när man inte lagar maten själv är det inte lika lätt att sköta nyttigheten. Så för mig själv är jag nöjd om jag håller min vikt under de här 10 dagarna, och så kör jag 100% när jag kommer tillbaka. (Fast inofficiellt skulle jag bli dödsbesviken om jag inte gått ner ett enda hekto på tio dagar... Haha!)



2 kommentarer: