16 augusti 2011

Livet i Mariestad

Nu är det bara TRE dagar kvar tills Maja och jag tar tåget ner till mormor och morfar. Kanske det då är  på sin plats att jag visar upp lite vad vi pysslade med förra gången vi var där? Eftersom jag säkerligen kommer ha ett nytt lass bilder med mig hem även den här gången. Och för att ni inte förvirras av kronologin (eftersom jag med största sannolikhet även vill ge er ett axplock av vår kommande resa senare) får ni här ett litet sammandrag i bilder från vår härliga julisemester i Mariestad.

Vi var i Nykvarn och tittade när båtar for genom slussarna

Maja fick också prova på båtlivet och slussarna,

för hela götakanal finns uppbygd i miniatyr där.
Ett fantastiskt äventyr! 

Vi spelade plockepin i trädgården.

Den yngsta i sällskapet visade sig vara en hejare på nämnda spel, 

och levde sig in till max.

Det badades i plastpoolen,

och skvätte så alla i närheten fick sig en dusch.

Blev blöt själv på kuppen,

och duckade när moster var i farten med bollen! =)

Operation länsning av mormors smultronland genomfördes. Både hemma i huset och i stugan.

Godisgott!

Vi lagade festmåltid på muurikan.

Världens finaste mormor och morfar. 

Fröken vattnade blommorna - helst dygnet runt om hon fick välja.

Moster lockade fram vattendjuret i Maja, 

och hon vågade doppa huvudet under vattnet för första gången! (Nåja, första gången frivilligt i alla fall ;-))

När man blivit riktigt nerkyld och trött efter all vattenlek,

är det fint att få avsluta med mys hos moster.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar