15 augusti 2011

Det sura äpplet


Det finns en sak jag retat min karl för sedan första dagen vi flyttade ihop. Det är hans märkliga sätt efter att han handlat nya kläder, oavsett om det är större plagg som byxor och tröjor eller sockar och kallingar, de hamnar i garderoben - i en evighet! Han använder inte det nya han köpt utan fortsätter med de gamla kläderna. Det kan gå månader och ÅR utan att de stackars nya fina kläderna sätts på. Oftast brukar det sluta med att han när han rensar i garderoben, utbrister "Nämen de här hade jag helt glömt bort att jag hade!" (HUR kan man köpa nytt snyggt och GLÖMMA bort att man har det?!) Men Andreas är sådan att han använder sig av taktiken att använda upp de kläder han har tills de är så slitna att de faller i bitar. Då plockar han fram nästa nya fina lager ur garderoben.

Nu vill jag ju förstås inte prata skit om min älskade man, men på just det här planet är han inte riktigt frisk.. :)

Själv kan jag knappt komma hem från affären med mina klädpåsar innan jag sätter på mig mina nya kläder och vill inte använda något annat så till den milda grad att jag snarare glömmer bort mina gamla kläder som ligger i garderoben.

Det jobbiga med att reta och kommentera någon för något i sju års tid är att om man skulle råka göra samma sak själv har man lagt upp för en regäl straffspark. I min lycka över min viktnedgång skulle jag idag prova ett par gamla jeans, som jag till min lycka kom i med lätthet. (Hurra!) Men samtidigt som jag plockar fram dem får jag med en galje med ett plagg som jag TOTALT glömt bort att jag hade. Den inhandlades på en alldeles formidabel rea på Åhlens tidigt i somras/våras och har hängt i garderoben sedan dess...ops! Andreas ögon glittrade när han sa att jag härmed aldrig kunde klaga på honom angående vad han gör med sina nya kläder. Och det JOBBIGA är att han har helt rätt. Suck.

Det sura äpplet smakar inte så gott. ;-)

1 kommentar:

  1. Jag tycker att det låter som att din man är klok och miljömedveten som använder sina kläder tills de är helt slut. Dock skulle han ju i så fall kunna vänta med de där inköpen av nya kläder tills han faktiskt behöver dem. På så vis får ju du mer plats i garderoben att hänga dina kläder. ;)

    SvaraRadera