10 februari 2011

Tapperhetsmedalj till fröken Flink

Maja väckte oss kl 01.00 inatt och när vi kom in hade hon kräkt ner hela sängen. Tack gode Gud för egen tvättmaskin säger jag bara. Det hann bli ganska många tvättar under natten. På morgonen var magen så vältömd att lillflickan stod över toastolen och hulkade galla. Men hon är en synnerligen tapper tjej. Trots hunger har hon godtagit att hon bara fått löjligt små mängder vätska och ätbart. Den som klagat mest över detta är jag som inte haft hjärta att sätta mig och äta själv. Hur skulle jag kunnat förklara för henne att mamma fick äta sig mätt men inte hon? Det gick bara inte så det fick bli en hungrig dag även för mig. Men lugn, jag tog igen det när jag åkte till jobbet på eftermiddagen! Istället för att gnälla och klaga har hon bäddat med filtar, kuddar och gosedjur på golvet framför tvn och tittat på Nicke Nyfiken. Så bra sköter INTE jag mig när jag har magsjuka.

Tack och lov verkar det ha varit en kort historia för sedan vi provade med de första små klunkarna avslagen Cola innan lunch har hon fått behålla allt. Själv har jag farit runt som en galning och dränkt både mig och lägenheten i desinfektionsmedel i ett desperat försök att slippa denna obehagliga sjuka. Tiden får  väl utvisa om det fått önskat resultat...

När pappa är på jobbet, mamma ska duscha och man inte vill lämnas ensam är det här en utmärkt lösning! Myshörnan var så gosig att hon låg kvar långt efter att jag var klar och gått iväg. =)

(För er som känner den här lilla fröken väl kan jag bara säga att nää, hon har inte övergett sin vapendragare "Blå". Han hamnade mitt i stridens hetta under nattens öventyr och hängde i denna stund på tvättsträcket. "Nallen" (den rosa) och "Pelle" fick raskt rycka in som stand in)

1 kommentar: