25 februari 2011

Barnlös

Tänk att för inte så länge sedan var det vardag för oss att inte ha små fötter som trampade omkring här hemma. Nu kan jag inte minnas hur det var innan vi hade Maja. Har jag ens varit barnlös? Vad gjorde jag hela livet fram tills för två och ett halft år sedan?

Idag är vi mol allena för farmor och farfar har varit här och kidnappat Maja hem till Vindeln. Flickan i fråga blev själaglad och tog sin väska, gav mamma en puss och kram och gick med kavata steg före farmor och farfar in i hissen. Ingen separationsångest här inte. Till skillnad från mig. Jag saknade henne ifrån samma stund som hissdörren stängdes bakom henne. Det blir så förfärligt tomt och tyst här utan hennes upptåg, skratt och skrik.

En promenad längs memorylane:

Två dagar

Två veckor

 Två månader

 Dopet, sex månader













 


Älskade unge!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar