20 februari 2011

Kusin vitamin

Nämen, glömde jag berätta vad jag gjorde igår? Det gjorde jag visst, ursäkta mig.

För ett tag sedan fick jag ett otroligt glädjande mail från min kusin att hon skulle husera i Umeå en helg framöver och undrade om jag ville träffas? Om jag VILLE?? Är du tokig, jag blev överlycklig!! Hur ofta har ens nära och kära vägarna förbi Umeå liksom - framförallt när de bor dryga 100 mil bort. Detta långa avstånd tillsammans med en usel timing har gjort att vi missat varann när vi varit på samma breddgrader tidigare. Det var FEMTON år sedan vi sågs senast. Inte klokt!

Därför var det ju extra roligt med detta finfina besök. Maja var väl förberedd på detta roliga och pratade hela morgonen om "Min Ninne hem". Som alltid var hon lite blyg inledningsvis men fort gick det över och sedan la hon beslag på Ninne. :)

Trots att vi hade så många timmar till vårt förfogande rann tiden iväg förfärligt fort. Man har ju så mycket att säga varann efter femton år och vi hade så fantastiskt roligt!

Bilden har jag stulit, f'låt.

Tack fina för att du ville komma och förgylla vår dag! Nu får vi baske mig se till att det inte går 15år till innan vi ses. :)


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Ååh så kul och härligt det var att träffa både dig och Maja!!! Tack, tusen tack, att jag fick hälsa på er och för all den riktigt goda maten! Det fisk-receptet får du gärna maila över om du har tid nån dag :)
    Det får inte gå 15 år igen, har du/ni vägarna söderut så får ni säga till! :)
    STOR KRAM!!!

    SvaraRadera
  2. Klart du ska få receptet på fisken. Kommer på mailen innom kort! =)

    SvaraRadera