25 februari 2011

Suprise suprise!

Halvvägs in i förra inlägget blev jag avbruten av min käre gubbe. Han kom hem från jobbet och meddelade att vi skulle gå ut och äta bara han och jag, han bjuder! Wihoo, vilken karl jag har!

Orginal planen var Scandic Plaza, men eftersom han kommit på idén själv först i bilen hem och därmed inte hunnit boka bord så var det fullbokat när vi kom. Det var visst fler än vi som tänkt lyxa och äta ute på lönefredan... Men tur var det för istället for vi till Café göteborg och åt en sinnessjukt god middag. Göteborgs plocktalrik, bestående av olika sorters toaster, sallader, frukt-och grönsaker. När talrikarna var tomma var vi var rörande överens om att vi absolut inte orkade med någon desert. Det var tills vi såg vad de vid grannbordet beställde in vill säga, det var den maffigaste marängswissen jag någonsin sett! Det räckte med en blick oss emellan så reste sig Andreas och gick fram till disken och beställde oss varsinn. Jag njöt (högljutt!) av varje tugga och fick ner rubbet trots att jag var sprängmätt redan efter middagen. Himmelskt.

Summa sumarum är det inte helt tokigt att vara barnlös ibland. Bättre uppladdning inför jobbarhelgen kunde jag inte få. Nu kommer jag bara skratta mig igenom mina arbetspass. Tack älskling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar