3 juli 2010

Sommarföljetång

Det är så trevligt att få följa "våra" fåglar, det händer saker varje dygn. Nu har den sista ungen också hittat ut ur ägget och syskonskaran är komplett. Jag sörjer lite att vi kommer att åka hem innan ungarna är flygfärdiga, men jag tänker följa dem så länge jag kan.


Föräldrarna vakar över sina barn mer nu, till gagn för mig eftersom de stannar kvar i boet även om man går nära. Det blir fina kort =)


Trötta små flugsnappare.


Maat!

Värmen har slagit alla rekord idag, 34 grader i skuggan är nästan väl häftigt för en norrlänning. Vi har bott på stranden hela dagen och legat i spat och flämtat. Ganska härligt sommarnöje om man tänker efter! Det spänner i skinnet nu av all sol, tur att vi ska till kyrkan imorgon och är inomhus några timmar.


Busar loss med moster.


Lajbans


Morbror tar över vattenleken


medan moster vilar upp sig på Dino.



Det märks att på Maja att det har blivit många strandtimmar, hon har tuffat på sig betydligt. Nu går hon bekymmerslöst ut i vattnet själv, klättrar upp på närmaste sten och hoppar(!) ner alldeles själv. Hon har även kommit över sin rädsla att gå barfota, nu springer hon både i sanden och i gräset. Tror att det har hjälpt att mina småkusiner visat henne hur man gör. De är helt fantastiska med henne och Maja fullkomligt avgudar dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar