28 juli 2010

Semester - igen!

Håhåjaja, här sitter jag och räknar minuter, det är exakt 1 timme och 21 minuter kvar till semestern. Känns helt okej.
Tidigare idag fick jag mig ett ofrivilligt träningspass, lägenheten var i skriande behov av en dammsugning så det var bara att göra slag i saken. Allt var frid och fröjd till en början (kan det vara frid och fröjd när man måste dammsuga??) men med ett och ett halft avklarat rum strejkar dammsugaren. Den har bestämt sig för att gå i pension och gjorde sitt yttersta för att bli utbytt till en nyare modell. Insåg senare att den funkerade så länge on-knappen var intryckt, alltid något. Jag antog utmaningen och fortsatte städningen med en fot på golvet och en på dammsugaren hoppandes och balanserandes och med ett och annat gracilt danssteg. Det tog tid och kostade mig en del svett, men det blev fint!


Ringde och informerade Andreas att hans första lärarlön skulle gå till att uppdatera vår elhund, inte om jag kan hjälpa det, blev svaret och nu har han lagat den! Tejp är finfina grejer... Min man kan han!

2 kommentarer:

  1. Men Sara har du glömt att Maja har en damsugare som du kan låna! Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Äsch, tänkte inte på det!

    SvaraRadera