9 juli 2010

Hurra x 2

Vi har ätit chokladtårta och champagne till middag idag. Tanken var egentligen att det skulle bli efterrätten, men klockan gick och vi valde att skippa middagen och hoppa rätt in på godsakerna istället. Man måste ju prioritera sina intag. ;) Anledningen till denna fest är att vi firar treårig förlovningsdag idag, hurra för oss!
Men vi fick en fantastisk sak till att fira innan dagen var slut. Lagom till champagnen lagts på kylning i eftermiddags fick Andreas ett telefonsamtal med det underbara meddelandet att han har fått jobb!!! Pris ske Gud! Som vi har längtat och bett för detta! Det är helt fantastiskt och vi är som i ett lyckorus just nu. Det festliga med det hela är att han inte ens har sökt det här jobbet, de hittade hans profil hos arbetsförmedlingens och sökte upp honom i måndags kallade till intervju igår och idag kom alltså beskedet. På mindre än en vecka är allt klappat och klart och första dan på jobbet blir nu på måndag - snabba ryck! Min käre gubbe ska jobba på NTI Vux som ekonomilärare. Inte den inriktningen han hade trott på själv för några år sedan, men nu känner han sig väldigt glad och förväntansfull inför sin nya utmaning. Tror det kommer gå hur bra som helst och bli TOPPEN!


Toppa den middagen om ni kan! Den är ganska svårslagen... =)



Fast det har sin baksida att smälla i sig så mycket gott. Andreas innan han går och lägger sig:
"Om jag snarkar i natt är det ditt fel."
"Vaddå?"
"Efter all chokladtårta!"

Det går en stund med lite pust och stånk och konstaterar sedan:
"Det är så här det måste kännas att vara höggravid.."

Sov gott min älskade gubbstrutt! Och du, inatt får du snarka hur mycket du vill utan att jag ska peta dig i sidan. Lovar! =)

4 kommentarer:

  1. Stort grattis till Er och Andreas!!

    Massa kramar

    SvaraRadera
  2. Jag er så glad för eran skull!! Kan jag säga grattis på fler ställen? Haha!

    SvaraRadera
  3. Jag er så glad för eran skull!! Kan jag säga grattis på fler ställen? Haha!

    SvaraRadera
  4. Jätteroligt! Grattis till det nya jobbet och lycka till! :)

    SvaraRadera