18 augusti 2008

Försök till uppdatering

Jag är en alldeles för lat bloggarinna, när jag väl sätter mig för att skriva har det hänt så mycket att man har glömt bort hälften... Men vi har i alla fall hunnit en sväng till IKEA och inhandlat det mesta vi behöver så nu är det knappt nåt vi saknar till vårt lilla underverk. Kanske att vi är ute i lite god tid, men jag gillar att känna att jag har kontroll över det som går att ha kontroll över nu när det är så mycket som inte går att styra över...

Vi har varit hos barnmorskan idag och trots att min vikt envisas med att stå helt stilla (inte för att jag klagar!) så växer magen precis som den ska. Det är bestämt att jag ska få börja i aurora-gruppen på förlossningen för att jag är så livrädd för att föda. Det blir mer och mer påtagligt och jag kan inte längre leva i förnekelse, lillskrutten ska ut vare sig jag vill det eller inte! =) Det är så otroligt skrämmande med all smärta och så många saker som kan gå på tok, kan inte prata om det utan att känna tårarna som bränner. Känns lite tokigt med tanke på att jag samtidigt naturligtvis längtar som en liten tok till den dagen då jag får vårt lilla Pyre på magen... Har varit och köpt en bok som handlar om förlossningen som vår barnmorska har rekomenderat. HAr hunnit igenom ett kappitel nu och jag säger bara HUGA! Det spelar ingen roll att alla mina väninnor som fött barn försöker lugna mig och förklara att "man klarar mer än man tror" osv... Den som säger att det inte är så farligt att föda barn ljuger! =)

Nog om detta för en stund. Jag var på en hundutställning tillsammans med Anette och hennes Casper i helgen. Det gick inget vidare för Casper tyvärr, han fick jätte fina vitsord för sin fysik, men han var för skygg för domaren för att kunna gå vidare. Frågar du mig är det en sund inställning att inte lita på en vilt främmande människa som lyfter upp dig på ett bort och ska klämma och känna överallt! Men det gick destu bättre för hans syrra Tindra, hon vann hela utställningen!!

Måste återgå något till barnafödandet ändå och berätta att Camilla och Micke har fått sin lilla tös nu, den 12 augusti tittade lilla Isabella ut. Imorgon bär det av till dem för att beskåda det lilla underverket och grattulera.

Igår gjorde jag mitt sista pass på jobbet, nu kickar min havandeskapspenning in. Det var en mycket märklig känsla att lämna jobbet på kvällen och veta att det kommer att vara ett drygt år tills jag går igenom de dörrarna igen i syfte att jobba... Men rätt skönt ändå, den veckan jag har jobbat nu har varit tuff för min kropp. Det har värkt ordentligt i rygg, axlar och mage av alla tunga lyft och förflyttningar och jag har haft sammandragningar som heter duga.
Så nu är det sköna dagar som väntar där jag kan styra aktiviteterna efter dagsform, härligt!

Nej, det jag har missat att rapportera om nu får helt enklelt vara för nu är det här inlägget alldeles för långt redan =)
Jag får önska alla mina trogna läsare en god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar