22 augusti 2008

Full rulle

Känner mig som en slagen hjälte, helt utslut och lagom öm i kroppen. Det har varit en lång dag idag men fantastiskt trevlig!
Det började med att jag vaknade när Andreas kom hem från jobbet strax över 07.00 i morses så då var det bara att gå upp och starta dagen. När klockan hade slagit tio hade jag bakat en sats med vaniljbullar och gått en sväng med Felix. Min plan var att få ett par timmars lugn och ro, kanske till och med slumra en lite stund så jag skulle orka med fika besöket på eftermiddagen, men det sprack när Anette ringde och frågade om inte jag ville följa med på en promenad. Jodå sa jag utan att veta vad jag gav mig in på. Det blev en lååång promenad i eljusspåret ovanför Nydala sjön och det är väldigt kuperat där så efter en dryg timme i spåret hade jag duktigt ont i kroppen. Sen var det bara hem och fixa lunch, diska, duscha och välkomna Elina och Milly.
Så härligt det var att få träffa de båda igen, Milly har blivit så fantastiskt stor och är sötare än socker! Lite synd var det att Lena var tvungen att lämna återbud, men det var nog så trevligt ändå =)

Planen nu var att lägga mig och soffan och slötitta på tv, men se det går inte för de håller på och fixkar och donar med kablarna till tvnätet i huset och nyss så försvann bilden helt. Det hände samma sak för några dagar sedan och då var vi utan tv så gott som hela kvällen. Surt. Kanske får lägga mig och läsa i min "Att föda" bok istället.... kommer bli mardrömmar inatt! =)

1 kommentar:

  1. Jag läser också "Att föda"! För andra gången nu.... Tycker den är riktigt bra och peppande! Vad tycker du? Jag tror till och med att den har fått mig att överväga att föda utan medicinsk smärtlindring... Ih! Jag kanske är dum, men jag SKA våga lita på min förmåga!
    Hoppas den där aurora-gruppen kan stödja dig bra när det gäller förlossningsrädsla. Själv är jag inte så rädd, men jag kan förstå att man är det! Absolut!

    Roligt att läsa dina inlägg också. Vi har inget internet nu, så det blir väldigt lite internetande för mig... Och jag har undrat så hur det går för dig... Nu ska jag läsa vidare!

    Kram!

    SvaraRadera