18 maj 2008

Äventyr i stallet

Jag hade en så trevlig kväll igår, Linda kom förbi och hämtade upp mig och så for vi till stallet i Täfteå. SOM jag har längtat efter att jag ska vara pigg nog att följa med ut och pyssla om hästarna. Njöt av att få dra in hästlukten i näsborrarna och Felix for som skjuten ur en kanon in i hästhagen. Hästarna är så gullig med honom, Nettan gick fram till honom och gnäggade lågt som för att säga hej o välkommen =)
Men det blev ett litet äventyr för Felix efter ett tag. När Linda kom med säckarna med hö gick Felix tätt bakom Fergus men det var minsann inte poppis för Fergus ville ha sin mat ifred. Gissa om jag fick panik när jag ser att Fergus tvärvänder sig om, sänker huvudet och drar öronen bakot samtidigt som han gör ett krumsprång mot Felix. Som tur var gick det bara fint, Felix sprang vättskrämt iväg till mig och var lite spak resten av tiden i hagen, lillstackarn! Och min hjärtklappning efter pärsen lugnade ner sig så småningom med, men det var otäckt att se Felix sicksacka mellan de stora och tunga hovarna!
Efter att vi var klara i stallet for vi hem till mig igen och fickade en massa godsaker, meningen var att vi skulle titta på film med men vi tjattrade så mycket att det inte fanns tid för någon film *skratt*

Idag har jag mest tagit det lugnt, har packat och förberett inför vår resa hem till mamma och pappa i natt. Jag är lite orolig för hur jag ska klara en så lång bilresa, men jag har preparerat mig med illamående piller så förhoppningsvis ska det gå bra.
Längtar så efter att få träffa mamma och pappa och få visa upp den lilla magen =)

1 kommentar: