17 oktober 2007

Hög tid..

..för ett nytt blogg inlägg. Blir bara sämre och sämre på det här, måste se till att ta mig tid att sätta mig här lite oftare. Blir så svårt att uppdatera om allt när det blir så långt mellan gångerna.

Vi har varit med Felix hos veterinären för ett tag sedan, vi har slarvat med tandborstningen på honom (läs inte borstat alls...) så han hade fått en del tandsten och en inte allt för trevlig odör i munnen =/ Blev narkos och sedan bort med all tandsten med ultraljud. Sen kom jag på världens bästa idé när Felix låg helt utslagen och väntade på att vakna upp. Jag bad att få en klotång och så klippte jag alla klorna, hur bekvämt var inte det när han var helt "död" :D Aldrig har det varit så problemfritt tidigare, tror jag ska åka till veterinären varje månad och ge honom narkos innan jag klipper *skratt* Sen fick han sig en hormonspruta oxå, den lilla rackaren har varit så "juckig" det senaste och vi hoppas att det ska bli lite bättre med sprutan, men det är bara en tillfällig lösning för det är inte att rekomendera att ge för många sprutor. Men om vi får ett väldigt bra resultat får vi fundera på om vi ska kastrera honom... Stackarn!!

Det är full rulle på kören nu, vi övar jullåtar för fulla muggar och vi ska ha en heldags övning på lördag då det ska sättas igång med korregrafin. Är ruskigt glad att jag redan kan de flesta av sångerna från förra året, är inte allt för avis på de nya medlemmarna, de har ett HÄSTJOBB framför sig!
Alla som inte redan har bokat in kvällen den 7 december kl 19.00 bör göra det nu för då ska vi ha vår stora julshow på studion i folketshus. Biljetterna kommer att släppas till oss i kören först så vill du bli garanterad att du får tag på en biljett hör av dig till mig så köper jag biljett! Kostar 70:- för vuxna och 30:- för de i åldrarna 5-15år
Lovar att det kommer bli en kalas bra show!!

Många födelsedagar har det blivit med, farsgubben är nu mera en tvättäkta gubbe =) Jisses, om han är 50 år nu så innebär det ju att jag har blivit gammal oxå.,.. *åldersnojja* Sen har A (som jag jobbar hos) blivit ännu mera gubbe har haft 60års kalas, trevligt värre. Och idag blir kära Magda hela 30 år, GRATTIS!!!!

Har varit på stan och lunchat med Camilla idag, alltid lika trevligt =) Sen blev det (så klart) lite shopping, är sååå lycklig för det var halva reapriset på bhs (hur skriver man en bh i plural??) så jag fick tag på tre stycken för 150:- Det var MYCKET välbehövligt! I övrigt var jag riktigt duktig och höll i mina slantar, har ju en del utgufter framöver.
Min lugg hade blivit alldeles för lång så jag gick till min salongs drop in för att få den klippt. Jag hade sån tur att "min" frisör jobbade idag och att just hon var ledig när jag kom =) och inte nog med det, när det var dax att betala så sa hon att det bjöd hon på för att jag var en så trogen och trevlig kund!! Tror ni fröken Sörensson blev på ett sämre humör efter det?? :) Har verkligen stans bästa frisör, kan rekomendera Clip´s salonger och gå till Agneta!
Det ända som inte gick som jag ville var när jag skulle gå och beställa Andreas födelsedags present, vågar inte skriva här vad jag ska köpa om han skulle läsa det, fast i och för sig kanske det inte spelar någon roll för varan var slut i lager och de hade ingen aning om när de skulle få tag på det igen =( Vilken besvikelse nu när äntligen kommit på vad jag skulle köpa. Nu är det bara att sätta sig och försöka tänka ut något annat...

Stackars Andreas har haft två tuffa dygn, han har åkt på nån skit i magen och första dygnet så spydde han och sen när han trodde att det började bli bättre och han fick behålla maten så blev han sittandes på toa en hel natt.
Har pysslat om honom så gott det går utan att komma för nära för jag vill INTE bli smittad, stackarn har blivit förpassad till sängen i arbetsrummet. Jag har vare sig tid eller råd att bli sjuk, dessutom är jag inte frisk från min förkylning än, har ont i halsen och snörvlar. Har servat honom med avslagen Coka Cola och osötade skorpor, det enda han klarar av att äta utan att det bara växer i munnen.

Ujujuj, det vart ett låångt inlägg idag! Tur att klockan är nio nu så jag inte har tid att skriva mer, det är nämligen dax för veckans höjdpunkt: ett nytt avsnitt av Heroes, bästa serien ever! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar