29 april 2010

Välgörande flyt

Mitt och Majas besök på Klippan idag infriade alla våra förväntningar. Ett litet och mysigt dagis med jätte gullig personal och goa ungar i lagom spridda åldrar. Faktiskt ett och annat bekant ansikte dessutom. Maja trivdes toppen, i början stod hon lite avvaktande i hallen och tittade storögt på alla barnen. Men det dröjde inte länge förän hon följde med dem in och hittade massvis med spännande leksaker. Hade hon fått välja skulle vi varit där hela dagen och lekt. =)
Det här känns så fantastiskt bra, jag känner mig så trygg inför att lämna Maja där. Självklart kommer det nog vara lite jobbigt första gången vi ska lämna henne ensam, men både hon och vi är redo för detta nya steg. Det är rent av så att jag ser fram emot det, alla nya framsteg hon kommer att göra. Så spännande att vår lilla tjej börjar bli stor!

Mitt jobb går oxå jätte bra, har gjort ett par egna pass nu och det har funkat fint. Min brukare är väldigt go och rar och magkänslan om att jag kommer att trivas kalas där blir bara starkare. Har hunnit träffa de flesta av mina arbetskamrater och det verkar vara en bra och trevlig arbetsgrupp.

Med förväntansfulla steg påväg till första dagen på dagis!

Det verkade dock inte falla henne i smaken till en början. Lämna vagnen HÄR ute, är du riktigt klok mamma??! Tur att hon snart ändrade uppfattning =)

Ah, lite flyt i livet är inte så dumt. Det är jag faktist väl unnt och värld - om jag får säga det själv. Det var liksom min tur nu. Men jag är inte destu mindre tacksam för det, det är så stort att så mycket har löst sig så fantastiskt bra. Nåd, bara av nåd!
Nu laddar vi inför helgens "Camp Strycksele" med hemgruppen för att sjunga in våren vid brasan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar