1 december 2007

Advents fint

Har haft en mycket produktiv dag idag. Börjar dagen med att göra en chokladtårta med rostade valnötter till min duktiga älskling som hade tenta idag. När en stod och kallnade på balkongen gjorde jag ratatouille med kyckling och ris, det var första gången jag försökte mig på det och det blev helt sjuuukt gott!! Tack mamma för tipset! =)
Sen blev det storstädning av köket och handtvätt på alla lägenhetens dukar för att sen stryka upp juldukarna och lägga på. Sen har ju naturligtvis alla adventsstakar och julstjärnan kommit upp.
Måste få skryta lite med, min fina duk jag har slitit med är klar och jag blev riktigt nöjd. Det klart att det finns saker som kunde blivit bättre men eftersom det är den första jag gjort med såna stygn så är jag helt klart nöjd!! Bedöm själva...
Rätt fin va? =)
Det tråkigaste med att den är klar är att jag får abstinens när jag tittar på tv nu, har ju inget att pyssla med. Tror jag måste gå ner på stan och i till Hemflit och hitta mig en ny dyk eller tavla. Synd att det ska vara så gräsligt dyrt bara =/
Är inte helt nöjd med dagen än, måste plocka lite mer, tycker det är grejer överallt! Hade tänkt att den här helgen skulle bli en städhelg, men eftersom jag har blivit utbeordrad att jobba imorgon har jag blivit tvungen att klämma in all städning idag istället *pust* Dammsugningen lämnar jag till Andreas att göra imorgon tror jag. Sen har vi det julfint här hemma. Känns så härligt!! =)
Nej, om jag ska hinna göra allt jag vill och dessutom kunna ta det lugnt framför tv efteråt är det bäst att jag slutar skriva nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar