2 december 2007

Synd om mig

Mitt dumma nöt var alldeles för övermodig idag när jag skulle ta moppen till jobbet, vilket ledde till att jag nu sitter med min handled och tumme i bandage....

För att ta det från början så har det kommit stora mängder snö här. Det hade kommit ca 20 cm snö under natten så Andreas skjutsade mig till jobbet kl 9.00 och hämtade mig kl 12 när min långrast började. När jag skulle tillbaka kl 15 tyckte jag att jag kunde ta moppen eftersom de måste ha hunnit ploga tillräkligt då. Inte då! Gick knappt köra på cykelbanan så jag körde på vägen istället... Körde inte så fort men tydligen tillräkligt, för när det blev halt och väldigt moddigt så tappade jag kontrollen och vurpade ordentligt! Tack och lov trillade jag mot plogkanten så jag föll relativt mjukt, men min handled hamnade under moppen så den gör ooont nu... =(
Jag hann bli så vansinnigt rädd precis innan jag föll för jag hade bilar bakom mig, det hade ju kunnat gå hur illa som helst.... Märkligt nog så var det inte EN enda bil som stannade för att kolla att jag var ok, trots att jag låg still länge för att jag inte kunde ta mig upp pga handleden. Tack och lov så klarade jag mig ju rätt så bra så jag kravlade mig upp på moppen och sniglade mig iväg mot jobbet igen.
Vad nog lite chockad för när jag kom till jobbet så kände jag hur allt brast och jag började gråta som ett litet barn! Då kom all rädsla fram och jag började känna mer och mer hur ont jag hade i tummen och handleden. Tur att Ola som jobbade var så lugn och go, fick sätta mig ner och ta det lite lugnt en stund och prata av mig så mådde jag lite bättre sen. Har fått låna en linda av A och Ola som är gammal handbollsspelare hade stenkoll på hur man lindar en handled =) Har ett snyggt paket nu på högerhanden. Tur att kvällarna är rätt lugna och att jag får sova inatt och slutar kl 07.00 istället för 10.00 som jag brukar.
Nej, nu måste jag gå in till A igen och göra rätt för mig. =)

Tar tacksamt emot en bön eller två för att jag ska bli bra i min handled snart....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar