25 juni 2012

Tivolit

Jag har alldeles glömt bort att berätta om när jag och Maja var på äventyr för ett par veckor sedan.



Maja fick åka de här bilarna det första vi gjorde. Eftersom det var något hon ÄLSKADE förra sommaren tog jag för givet att detsamma skulle gälla nu. Dumt av mig. Det höll på att sabba hela vistelsen då Maja inte ALLS tyckte om det och blev rädd. Hon skulle rakt inte åka någonting alls mera.

Vi gick länge och tittade på alla åkattraktioner:

-Den där ser väl rolig ut, den kan vi väl åka?
-Nää.
-Men den där då, där kan mamma åka med dig?
-NEJ! Jag vill inte.

Typiskt, jag som slagit till på att köpa ett biljettband med flera åkturer för att komma lite billigare undan (med betoning på lite billigare. Fy bubblan vad dyrt det är med tivoli!!) men där stod jag med massa biljetter över. Snopet.



Till slut fick jag med henne upp i en av de karusellerna jag verkligen INTE önskade åka själv. Det var en lightversion av kaffekopparna och jag tål inte när det går runt... Blir så in i bomben åksjuk! Men vad gör man inte för att bota ungens åkrädsla? =)
Yr och illamående vart jag, och hade vi åkt ett enda varv till hade jag kräkts. Men Maja började förstå tjusningen med karusellerna när hon slapp åka själv. Mission completed!



Nästa övertalningsuppdrag var mini bergochdalbanan. Jag erkänner, det var delvis av rent egenintresse. Det är den enda typ av åkattraktion som jag klarar av åksjukemässigt och tycker är rolig.


Jag lyckades!



Jag lyckades nästan lite väl bra, Maja blev helfrälst och aldrig ville sluta åka. "En gång till! En gång till!" Fast med en redan åksjuk mor och fyra turer på raken i bergochdalbanan var jag så snurrig i skallen att det bara inte gick mer. Dessutom kände jag mig smått ruinerad... Haha! =)



Av videoklippet att dömma kan man dock fråga sig - vem hade roligast, mor eller dotter?? ;-)

Jag var snurrig i bollen halva eftermiddagen, men vad gör det. Vi hade fantastiskt roligt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar