15 februari 2012

Övelakning!

När jag kom hem i måndagskväll stod det en oansenlig påse utanför dörren. Eftersom jag är sjukligt nyfiken var jag tvungen att kolla vad som var i, trots att jag förstod att det var till Maja. Jag stoppade ner handen i påsen och fick upp en superfin kanin med ett brev runt halsen. Där undrade den om Maja mådde lite bättre nu? Sen stod det att den blivit lite sjuk i sitt ben och undrade om den fick bo hos Maja? Hälsningar från våra grannar.

Åh... Jag var kanske lite trött efter en lite för lång (och underbar) kväll hos goda vänner, och därför en smula labil.. Men jag blev så rörd och glad att jag började gråta. Så gulligt gjort, så omtänksamt! Jag blev så glad, vilka grannar va?! Riktiga godingar är vad de är - alla fyra! (Tvåbentingar som fyrbentingar.) Tusen TACK!! :D


Att få en överraskning innan frukost en helt vanlig vardag - det är inte illa!


-Åh, jaa, en Ezio!
Så snabbt har hon nog aldrig döpt ett gosedjur förut. :)


Hellånga öron, mjuka som sammet. Och ett litet bandage runt benet som jag och Maja har hjälpts åt att pyssla om.


Dagens favoriter stoppades omsorgsfullt om med var sin snuttefilt innan vi gick till förskolan.

På frågan om han fick bo hos Maja blev det ett rungande JAA! Sedan har hon plockat fram alla sina sprutor och andra nödvändigheter man behöver när man ska bota en liten sjuk kanin. Fast numera är den, enligt utsago, helt frisk!

Majan är friskare oxå. Trött ja, lite förkyld ja, men på stadig väg framåt i alla fall.

Slutet gott allting gott!

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Hihi, vilka härliga bilder! Roligt att herr Eziokanin trivs bra hos er :)

    SvaraRadera