17 januari 2011

High way to ålderdomen

Äh, nu ger jag upp. Det är bara att gilla läget och låta det hända utan att kämpa emot. Bli gammal alltså. Jag försöker, lite lätt krystat, att vara ung och hipp. Haha! Det går sisådär... Min ursnygga nyfyndade väska som jag är så stolt över och känner mig fräsig (ja, ni hör ju på mina uttryck hur uråldrig jag är) i var visst inte så ungdomlig som jag inbillat mig. Idag på jobbet utbrister Ingrid 87 år;

-Åh Guud vilken snygg väska!! Sån vill jag med ha, vart har du köpt den?

En tantväska alltså. Så var det med det. Dessutom har jag börjat få en massa rynkor i ansiktet. Åh, nu går jag och lägger mig!

2 kommentarer:

  1. Hahah! Du får se det så här, 87-åringer har sitt ungdomliga sinne kvar =)

    SvaraRadera
  2. Jo, nog är hon verkligen både pigg och ungdomlig för sin ålder och en fantastisk människa. Men hallå, hon är ändå 87år...

    Såna här insikter är inte vidare roliga. Haha!

    SvaraRadera