7 februari 2008

Tänk om...

Åh, vad jag önskade att jag kunde sudda ut några moln från din himmel. Tänk om jag hade förmågan att lyfta dig ur din situation och sätta ner dig där det finns glädje och hopp istället för tårar och hopplöshet. Jag önskar så innerligt att jag kunde göra så mycket mer än att lyssna och finnas där när du behöver mig.



Jag önskar jag hade
en sådan förmåga
att tända en läkande låga

Då skulle den särskilt
för dig få brinna
få allt de onda
att helt försvinna

Den skulle se till
att kurvan vänder
och att du får omsorg
av goda händer

Dag och natt
hos dig den skulle vaka
och ge dig all kraft
att få hälsan tillbaka...

Det finns dock en bra sak med det hela, det är att snart är du här och jag kan få komma och krama om dig, inte bara sitta i en telefon och känna sig otillräcklig.
Du är saknad och även om det inte är under så trevliga former så är jag VÄLDIGT glad över att få dig hit upp igen!










2 kommentarer:

  1. Du är så fin Sara... Tack från djupet av mitt hjärta!! (för jag tror väldigt egoistiskt att det är mig du tänker på)
    Kramar om // "anonym"

    SvaraRadera
  2. Det klart att det är "du",och just nu ska du inte vara annat än egoistisk!
    Vi hörs och ses.
    Måånga kramar!!

    SvaraRadera