4 februari 2008

Gott skratt

Glömde ju skriva tidigare om en liten händelse i lördags kväll.
Sitter hemma i lugn och ro och väntar på att Andreas ska komma hem från jobbet. Då ringer det på dörren, kiker i titthålet och känner inte igen killen utanför. Blir lite fundersam men öppnar ändå.

-"Hej, (skruvar på sig och ser sig omkring lite generat) jooo ehh det är så, eller jaa, vi har några tjejer hemma och de.., um ja menar de ska, eller.. jaa de tänkte, hmm.. Kan jag få låna eran vinöppnare? Du får tillbaka den om bara nån minut, LOVAR!!"

Hahaha, det var närmsta grannen som hade STOR kris! De är rätt så nyinflyttade så det var därför jag inte kände igen honom. Gissa om jag skrattade gott när jag stängt dörren?! =) Hann ju undra ordentligt vad det var han ville egentligen innan han lyckades klämma ur sig vad det var. Inte är det lätt alla gånger... *ler*

Naturligtvis fick han låna vår vinöppnare och vi fick tillbaka den i ett nafs! Han gjorde min kväll, var så trött och seg innan efter att ha jobbat hela dagen. Men efter han ringt på satt jag mest och småflinade hela kvällen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar