3 februari 2008

Insikt

Efter regn (eller snö för den delen!) kommer solsken, sliten klyscha men inte mindre sann för det. Vi har haft massvis med blåst och snö blandat med en smula regn i flera dagar nu, men idag har det vänt. Vi har en STRÅLANDE sol på en KLARBLÅ himmel och minus 3 grader. Perfekt!
Nog skulle jag kunna klaga lite över att jag inte har Felix hemma så det är inte lika trevligt att gå ut, eller att jag ska iväg till jobbet om 15 minuter, men solen gör mig på så gott humör att jag väljer att skippa klagovisorna! =)
Den här helgen på jobbet har varit så bra, jobbat med kalas människor och hade ett mycket trevligt samtal med mr P igår, så trevligt att jag missade bussen *skratt*

Förr i tiden när jag mådde så här bra blev jag alltid misstänksam, gick bara och väntade på bakslaget som jag visste skulle komma! Och naturligtvis kommer det då oxå... Jag vågade nästan inte må bra för jag var så rädd för att misslyckas. Mådde man dåligt och inget gjorde var man ju redan ett misslyckande och det var lättare att hantera än att må bra och sen "trilla dit" och inte klara av de uppgifter jag hade eller få de relationer jag hade att fungera.
Jag skuldbelägger inte mig själv, det var inte mitt fel att jobbiga och dåliga saker hände mig hela tiden eller att jag var sjukskriven för att jag mådde dåligt Men jag har insett min del i det hela. För den som väntar på olyckan får den förr eller senare. Det blev en dyrköpt erfarenhet, men i nu i efterhand vill jag faktiskt inte vara utan den.

Idag är det inte alls så, jag mår TOPPEN och jag är inte orolig för det, snarare tvärtom. Mitt självförtroende stärks hela tiden, jag KAN!! Det är skönt att ha den insikten, att jag har jobbat mig igenom allt det gräsliga och hemska och kommit ut starkare. Det klart att jag känner mig skör ibland med, men vem gör inte det?? Ingen är perfekt och iallra mindst jag, och idag kräver jag inte det av mig själv heller. Sätter upp rimliga mål för mig själv.

Nu måste jag släppa mina funderingar och åka till jobbet.

Sköt om er och våga LEVA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar