28 januari 2008

lägenhets pyssel

Det jobbas frenetiskt just nu på att få ett fint hem här nu. Vi har länge varit less på vårt dataskrivbord i arbetsrummet, det är stort, klumpigt och tar en massa plats. Dessutom så har vi ju inte ens en dator ståendes där så jag har läääänge velat ha ett helt vanligt skrivbord där istället som jag kan ha som arbets/scrapbook/sybord. Men när vi har haft pengar till det så har vi inte hittat något som passar och när vi hittar något vi vill ha så har det varit på tok för dyrt. Men NU var vi på EMs möbelvaruhus och hittat ett fint skrivbord och hurts i valnöt. For hem med en gång och mätte rummet och sen iväg igen och slog till! Om två (alldeles för låånga) veckor så står där ett kalas fint skrivbord! *lycka*


Fint va?? =)

Vi ska öven köpa till ett par billybokhyllor till och slänga ut (eller snarare lägga ut på blocket) min gamla, så just nu håller jag på och packar ner lite böcker och annat för vi gör oss av med min bokhylla innan vi kan ta oss till IKEA.
Jag njuter STORARTAT av att vi börjar få lägenheten nu precis så som jag vill ha den =) Vill ju även byta ut skrivbordet i vardagsrummet och ett nytt soffbord, men det får vänta lite. Fast jag har nog hittat det bord som jag vill ha, även det på EM.
Ett ganska enkelt och stilrent bord och med en liten låda där man kan ha alla fjärrkontroller.
Min kära gubbe sitter just nu i soffan med ett whiskey glas i handen och ett STORT smile på läpparna. Det hör inte till vanligheterna att det dricks på en vanlig vardag, men idag är han verkligen värd att fira för han klarade den senaste tentan!! *jiihoooo* Samma dag som han skulle skriva den var han rätt uppgiven och trodde inte han skulle klara den och när han kom hem så var han lite moloken och sa att det INTE var säker att han kommer få G. Men nu när han fick tillbaka den idag så låg han bra mycket närmare VG än G.
Nu är det bara EN ynka liten tenta kvar!!!! =)

3 kommentarer:

  1. Bra jobbat Andreas!!
    Jag vill också så få följa med till Ikea....
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är han duktig?! *stolt*
    Vi vet inte när vi åker till IKEA än, kan hända det blir med Andreas föräldrar (och då blir det lite trångt i bilen) eller så tar vi det nästa gång vi far söderöver, men om vi skulle göra en enkom resa till Ikea så får du naturligtvis följa med! =)

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är han duktig?! *stolt*
    Vi vet inte när vi åker till IKEA än, kan hända det blir med Andreas föräldrar (och då blir det lite trångt i bilen) eller så tar vi det nästa gång vi far söderöver, men om vi skulle göra en enkom resa till Ikea så får du naturligtvis följa med! =)

    SvaraRadera