31 januari 2008

intensiva dagar

Jag och Andreas hade en heldag med hans föräldrar igår, och vi hade en kalas bra dag! =) Vi började dagen med att gå ut och äta lunch buffé på Eurasia *mumma* Till och med Andreas pappa tyckte kinamaten var god.
Mätta och belåtna gick vi ut på stan för att shoppa, jag guidade svärmor på Kicks och hon blev väldigt nöjd när notan blev så mycket billigare när jag hade medlemskort, så nöjd att hon fick så brått att gå ut och berätta för våra karlar att hon glömde påsen! *Skratt*
Till min STORA lycka så sålde Hemtex ut allt i butiken för halva priset(!) så jag och Andreas började leta efter gardiner till arbetsrummet, och efter lite sökande hittade vi de perfekta panelgardinerna. köpte två stycken, båda i lin, den ena är mörkt brun och den andra är naturvit. Satt och sydde upp dem igår kväll och det blev ett helt nytt rum när vi fick upp dem! Varje gång jag går förbi måste jag tända lampan för att kika på mina fina gardiner *ler*
Lovar att ni ska få se här, men jag vill vänta tills vi har fått skrivbordet.

Idag har Casper varit här igen och vår lilla skrutt har varit sååå duktig!! Förra gången var han lite dominant av sig och jag var tvungen att hålla mycket koll på dem, men nu har det gått hur bra som helst! Blir så stolt över mitt lilla odjur.

Har precis lämnat iväg Casper igen nu och ska ställa mig och laga mat, Orientalisk köttfärsgryta efter morfars recept. Sen blir det raka vägen till jobbet och jobba fram tills kl 07.00 imorgon men kan inte vila nåt mycket för jag och Lena ska ut och gå tillsammans, så kl 10 eller nåt blir det full rulle igen. Resten av dagen måste jag nog ta det lugnt för jobbar hela dagen på lördag och jobbar halva dagen på söndag och natten till måndag, då får jag (hoppas jag iaf) ta det lugnt på dagen men på kvällen har vi stämrep ute i Ersmark. Tisdagen kommer spenderas med Erika och på kvällen blir det körövning. På onsdag och torsdag jobbar jag och går av kl 7 på fredag morgon men SEN får jag ta det lugnt!! *äntligen*
Men det är ju mycket roligt jag ska göra med så ska inte klaga allt för högljutt ;)

Behöver jag tala om att livet leker just nu?? =) *lycklig*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar