2 maj 2012

Honey, I'm home!

Första "riktiga" dagen på jobbet idag. Jag har ju förstås jobbat på riktigt ett tag nu, men inte på pappret och det är ju inte samma sak. Har suttit och pratat om bokmässan med kollegorna på kafferasten och jag kunde knappt sitta still i min iver. BOKMÄSSAN!!! Önskar att sommaren kunde swisha förbi och låta den 27 september komma snabbt, snabbt, snabbt!
Den helgen ska jag fullkomligt frossa sönder mig i böcker, författare, seminarier, bokprat och allt annat jag inte har en susning om vad det är än. Vad jag VET är dock att det här kommer bli så vansinnigt roligt! Kom ljuva september med din sköna höstskrud, kom!

Hela den här resan, biblioteksassistentresan, kommer att bli vansinnigt rolig. ÄR vansinnigt rolig. Må hända att jag fortfarande har någon slags "smekmånadsrealtion" till mitt jobb - men jag vill ändå hävda att jag har världens roligaste jobb. Och det bästa av allt. Det är världens bästa jobb för mig. Känslan att ha hittat rätt, hittat hem, är nära överväldigande. Men jag låter mig överväldigas och njuter av den första av måååånga arbetsdagar på Grubbebiblioteket.
Vi ses väl där?!

1 kommentar: