22 juli 2012

Äh, vi kör en till när jag ändå håller på!

Grodor i all ära, men ligg inte och läs dem i sängen när du ska sova... oavbrutna skrattanfall är inte den rätta vägen till en god nattsömn. Nåja, jag har ju i alla fall semester. Nedan följer några försäkringsgrodor med tillhörande tvivelaktiga bortförklaringar... :-)

• Den andra bilen kolliderade med min, utan att förvarna mig om dess avsikter.

• Killen befann sig över hela vägen. Jag var tvungen att väja ett antal gånger innan jag träffade honom.

• Jag hade kört i 40 år när jag somnade bakom ratten och orsakade en olycka.

• För att undvika kofångaren på bilen framför, körde jag på fotgängaren.

• Jag var säker på att den gamle mannen inte skulle hinna till andra sidan vägen när jag körde på honom.

• Fotgängaren hade ingen aning åt vilket håll han skulle springa sa jag körde över honom.

• Jag såg en saktfärdig, ledsen man när han studsade av min motorhuv.

• Jag kastades ur bilen när den lämnade vägen. Jag blev senare funnen i ett dike av några fritt strövande kor.

• Telefonstolpen närmade sig. Jag försökte vaja ur dess väg när den träffade fronten på min bil.

• Jag återvände hem men tog fel på hus och törnade mot ett träd som inte finns på min tomt.

• Den döde kom cyklande från vänster.

• Jag körde min lastbil över Västerbron och skadade den kvinnliga mopedisten med en utstående lem.

• Den kvinnliga föraren fick hela frampartiet intryckt. Lastbilsföraren endast små skador på lammen.

• För två månader sen hade jag besök av insp. L som förresten var en mycket trevlig man. Men jag vill nu meddela att jag inte fått min reglering än.

• Motparten körde på min bakdel så min fru fick ont i halsen.

• Enligt hustrun har hans personlighet förändrats och impotensen medför förutom nervösa besvär för hustrun själv även ökade ekonomiska utgifter genom behov av hjälp.

• Jag körde på en karl; han erkände att felet var hans, för han hade blivit påkörd förut.

• Tre kvinnor stodo och pratade mitt på gatan och två gick framåt och en gick bakåt, så måste ju olyckan inträffat.

• Den andre föraren ändrade sig plötsligt, så det fanns ingenting annat att göra än att köra på honom.

• Den indirekta orsaken till olyckan var liten man i en liten bil med en stor käft.

• Min fru hade stortvätt på tisdagarna och när jag återvände hem fick jag vindrutan och två tänder utslagna.

• Jag sammanstötte med ett stationärt träd.

• Mitt enda vittne är den som körde på mig och hans historia stämmer inte med min.

• Lastvagnen stoppade och jag stoppade, lastvagnen startade och jag startade men så stoppade lastvagnen utan att jag stoppade och då träffades den bakifrån.

• Jag vet inte vems felet var och vi båda fumlade, tvekade och kolliderade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar