10 juli 2010

Under trygga vingar

Jag var så uppspelt igår att jag inte kunde sova. När klockan var halv tre smög jag upp ur sängen och tog med Felix ut på en nattpromanad. Det är något magiskt med sommaren här, skymning och gryning infaller samtidigt. Solen gör bara ett snabbdopp bakom horisonten och målar himlen i fantastiska färger. Jag gick långsamt runt kvarteret och drog in den varma sommarluften i lungorna och kände lyckan slå rot i magen. Tystnaden vilade över husen och det var bara klirret från Felix halsband som hördes. Satte mig på balkongen när jag kom hem och kände mig så tacksam för att jag och min familj vilar i Guds hand och är under hans försyn och beskydd, det har kännts hopplöst ibland och tron på att det ska vända på arbetsmarknaden för Andreas har varit liten. Vi är en stor skara som länge bett intensivt för det rätta jobbet, men tiden har ju bara gått och gått utan resultat. MEN - Gud kommer aldrig försent! Inte heller den här gången. Det kändes underbart att få sitta och be i tacksamhet för bönesvar!

Måtte han i sin härlighets rikedom ge kraft
och styrka åt er inre människa genom sin ande,
så att Kristus genom tron kan bo i era hjärtan med kärlek.

Stå fasta och var stadigt rotade i honom,
så att ni tillsammans med alla de heliga förmår fatta bredden
och längden och höjden och djupet och lära känna Kristi kärlek
som är väldigare än all kunskap, tills hela Guds fullhet uppfyller er.
Han som verkar i oss med sin kraft och
förmår göra långt mer än vi kan begära eller tänka.

Ef 3:16-20

Tack Jesus!! Amen.

1 kommentar:

  1. Mitt absoluta favoritbibelord! Tycker att det rymmer så mycket. Mer än vi kan begära eller tänka. Det har jag fått uppleva många gånger! När hjälpen väl kommer så kommer den ofta på ett helt annat och långt mer fantastiskt sätt än jag vågat hoppas eller ens kunnat tänka ut själv... Det finns så mycket man inte förstår i livet, men så mycket att vara tacksam över!

    Så underbart du beskriver din nattliga promenad. Livet är bra fint. :)

    KRAM och GRATTIS.

    SvaraRadera